مالیات بر ارزش افزوده حق العمل جایگاه های سوخت

  1. خانه
  2. تازه های حسابداری
  3. مالیات بر ارزش افزوده حق العمل جایگاه های سوخت

مالیات بر ارزش افزوده حق العمل جایگاه های سوخت

هیئت وزیران در جلسه ۱۲/۴/۱۴۰۱ به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (۱) جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال۱۴۰۱ کل کشور تصویب کرد:

۱-حق العمل خدمات جایگاه های سوخت با احتساب عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در سال۱۴۰۱، با اعمال چهل و پنج درصد (۴۵%) افزایش نسبت به سال۱۴۰۰، تعیین می شود. همچنین متوسط نرخ حق العمل جایگاه های گاز طبیعی فشرده (CNG) در سال۱۴۰۱ نسبت به سال۱۴۰۰ (بر حسب طبقه بندی) چهل و پنج درصد(۴۵%) اضافه می شود. مبالغ حق العمل جایگاه ها از محل فروش توسط جایگاه های عرضه سوخت برداشت می شود. پرداخت عوارض و مالیات بر ارزش افزوده خدمات جایگاه ها به مأخذ ارزش خدمات آنها، بر عهده جایگاه های یادشده است و سازمان امور مالیاتی کشور موظف است مبالغ را از طریق جایگاه های مذکور دریافت نماید.

۲-وزارت نفت اجازه دارد افزایش های تعیین شده حق العمل سوخت مایع را بر اساس میزان فروش جایگاه ها، به صورت پلکانی (حداکثر سه پله) به نحوی تعیین نماید که میانگین افزایش چهل و پنج درصد (۴۵%) رعایت گردد.

۳-برای جبران حق العمل جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG)، قیمت عرضه هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) معادل پنج هزار و هفتصد (۷۰۰/۵) ریال تعیین می گردد.

۴-نرخ حق العمل سوخت گیری هوایی در فرودگاه هایی که راهبری سوختگیری توسط بخش غیردولتی انجام می شود، توسط وزارت نفت پیشنهاد و به تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور می رسد.

در صورت نیاز به مشاوره با ما از طریق شماره ۰۹۹۱۳۷۸۳۴۶۱ در ارتباط باشید.

کاهش مالیات علی الحساب واردات کالاهای غیر مصرفی
نحوه ی ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست