معافیت مالیات و عوارض عرضه انواع گوشت و فرآورده های گوشتی

  1. خانه
  2. تازه های حسابداری
  3. معافیت مالیات و عوارض عرضه انواع گوشت و فرآورده های گوشتی

معافیت مالیات و عوارض عرضه انواع گوشت و فرآورده های گوشتی

بازگشت به نامه وارده شماره ۴۳۷۶ مورخ ۱۰/۰۳/۱۴۰۱ به آگاهی می رساند؛ به استناد جزء (۵۴) بند (الف) ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰،  عرضه انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مطابق با فهرستی که هر سال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان دی ماه برای اجرا در سال بعد به سازمان امور مالیاتی ارسال می نماید، از پرداخت مالیات و عوارض معاف است.

همچنین مصادیق انواع گوشت و فرآورده های گوشتی موضوع جزء (۵۴) بند (الف) ماده مزبور در ردیف های (۱۴۵)، (۲۴۵)، (۳۴۵) و (۴۴۵) جدول فهرست کالاهای مشمول معافیت های جزء (الف) ماده (۹) قانون یاد شده، در تارنمای سازمان امور مالیاتی به آدرس www.intamedia.ir  بارگذاری و در دسترس عموم قرار دارد؛ بدیهی است معافیت های مزبور قابل تسری به موارد غیرمصرح در فهرست یاد شده و نیز ارائه خدمات قطعه بندی انواع گوشت، بسته بندی و سایر موارد تصریح شده در نامه آن شرکت، برای غیر نخواهد بود.

شایان ذکر است به موجب تبصره جزء (۱) بند (الف) ماده (۹) قانون مزبور، فعالیت های مربوط به مراحل بسته بندی، انبارداری و نگهداری محصول در دمای مناسب در سردخانه، انجماد محصول (شامل سردخانه)، پاک کردن، درجه بندی، بوجاری بذور، پوست گیری مانند شالی کوبی، شستشو، تمیزکاری، تفکیک، همگن سازی، خشک کردن انواع محصولات مانند چای، کشمش و خرما با روش های مختلف، تفت دادن مانند پخت نخود و پنبه پاک کنی، فرآوری محصولات کشاورزی محسوب نمی شود و ارائه خدمات مزبور به محصولات کشاورزی مشمول مالیات و عوارض فروش نیست.

بر این اساس ارائه خدمات یاد شده به سایر موارد، از معافیت موضوعه برخوردار نخواهد بود.

بازگشت به نامه شماره ۱۵۵۵ مورخ ۲۰/۰۴/۱۴۰۱، موارد زیر حسب مورد برای آگاهی آمده است:

الف) به استناد جزء (۵و۴) بند (الف) ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ و ردیف (۱۴۵) جدول فهرست کالاهای مشمول معافیت های جزء (الف) ماده (۹) قانون یاد شده که در تارنمای سازمان امور مالیاتی به آدرس www.intamedia.ir بارگذاری شده، عرضه انواع گوشت و فرآورده های گوشتی (گوشت انواع دام های حلال گوشت سبک و سنگین همانند: ران، راسته، سردست، سینه و سایر قطعات بدن آنها) از جمله؛ دنبه از پرداخت مالیات و عوارض معاف است. بدیهی است معافیت های مزبور قابل تسری به موارد غیرمصرح در فهرست یاد شده نخواهد بود.

ب)فعالان اقتصادی که صرفاً به عرضه کالا یا ارائه خدمات معاف از مالیات این قانون اشتغال دارند وفق مقررات بخشنامه شماره ۱۳۶۵۵ مورخ ۱۳/۱۰/۱۳۹۰، تکلیفی مبنی بر ثبت نام، ارائه اظهارنامه و وصول مالیات و عوارض نخواهد داشت.

ج) صرفاً فعالان اقتصادی که به عرضه کالا و ارائه خدمت غیرمعاف اشتغال دارند در اجرای هشت مرحله اطلاعیه های صادره سازمان امور مالیاتی کشور، مشمول ثبت نام و سایر تکالیف مقرر در این قانون می باشند. بر این اساس صاحبان کارگاه های صنعتی (اعم از صنفی یا غیرصنفی که دارای حداقل برق سه فاز ۵۰ آمپر) که موضوع بند (۱) فراخوان مرحله چهارم مشمولین ثبت نام می باشد در صورتی که به عرضه کالا و ارائه خدمت غیرمعاف اشتغال داشته باشد، مکلف به رعایت مقررات این قانون خواهد بود.

قوانین مربوط به شرکت های تعاونی
مزایای حقوق مشمول مالیات کدامند؟ (۱۴۰۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست