مهلت ارسال اظهارنامه صاحبان مشاغل تا ۱۰ تیرماه بود

  1. خانه
  2. تازه های حسابداری
  3. مهلت ارسال اظهارنامه صاحبان مشاغل تا ۱۰ تیرماه بود

حتما از قوانین مربوط به اظهارنامه صاحبان مشاغل و اهمیت ارسال به موقع آنها مطلع هستید. این محتوا مناسب آن دسته از عزیزانی است که هنوز اظهارنامه خود را ارسال ننموده اند یا این امر بنا به دلایلی به تعویق افتاده است.
قبل از هرچیز شاید برای شما این سوال مطرح شود که اگر اظهارنامه خود را ارسال نکنم یا دیر ارسال کنم ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر اظهارنامه خود را ارسال نکنم یا دیر این کار را انجام دهم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

طبق ماده ۱۹۲ قانون مالیات های مستقیم ، مودی مالیاتی (حقیقی یا حقوقی) مکلف به تسلیم کردن اظهارنامه مالیاتی می باشد که البته این امکان فراهم شده است تا افراد مودی موارد مربوط به اظهارنامه خود را از طریق سامانه tax.gov.ir به انجام برسانند.
طبق این قانون ، مودی در صورتی که در موقع مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال ننماید ، شامل جریمه ها غیرقابل بخشش خواهد شد و موظف است ۳۰ درصد از مالیاتی که به او تعلق می گیرد را به عنوان جریمه پرداخت نماید.متاسفانه این انتهای ماجرا نیست و در صورتی که اقدام به ارسال اظهارنامه ننمایید ، جریمه دیرکرد تاخیر در ارسال نیز شامل حالتان خواهد شد و به عنوان یک متخصص امور مالی بهترین توصیه ای که می توانم به شما مودی عزیز بکنم این است که هرچه سریع تر نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایید.
در صورتی که برای آماده سازی اظهارنامه مالیاتی خود نیاز به کمک و مشاوره دارید ، حتما از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
افتخار تیم آریا حساب خدمت به صاحبان کسب و کارهای کشور می باشد پس با خیال راحت روی کمک ما در امور مالی و مالیاتی خود حساب کنید.

در صورتی که در کسب و کار خود مشغول امور بازرگانی هم هستید، شما را دعوت می کنیم تا مقاله رسیدگی به پرونده های مالیاتی دارندگان کارت بازرگانی آریا حساب را مطالعه نمایید.

اعلام حد نصاب معاملات کوچک سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰
معافیت حق مسکن و بن خواربار از مالیات حقوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست