ابطال عدم الزام بر ارزیابی دارایی ها توسط کارشناس رسمی

  1. خانه
  2. تازه های حسابداری
  3. ابطال عدم الزام بر ارزیابی دارایی ها توسط کارشناس رسمی

ابطال عدم الزام بر ارزیابی دارایی ها توسط کارشناس رسمی

موجب دادخواستی به دیوان عدالت اداری تقاضای ابطال نامه شماره ۵۵۵۳۵۰۲۳۲ مورخ ۱۴۰۰/۹/۸ دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص شمول مالیات بر مازاد تجدید ارزیابی را در دیوان عدالت اداری مطرح کرده است که دادخواست مزبور پس از ثبت، به هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ارجاع و تحت کلاسه فوق ثبت شده است.

پس از اجرای تشریفات قانونی معمول و بررسی پرونده، موضوع به دلیل ملغی شدن مقرره مورد شکایت مشمول حکم مقرر در ماده ۸۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال۱۳۹۲ تشخیص گردید. با اعلام پایان رسیدگی، به شرح زیر قرار صادر می شود:

قرار دیوان

در رابطه با شکایت مطروحه به خواسته ابطال نامه شماره ۵۵۵۳۵۰۲۳۲ مورخ ۱۴۰۰/۹/۸ دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص شمول مالیات بر مازاد تجدید ارزیابی، با توجه به اینکه مدیر کل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به موجب نامه شماره ۵۱۰۴/۲۱۲/ص مورخ ۱۴۰۱/۳/۲۱ اعلام کرده است که نامه مورد شکایت به موجب نامه شماره ۱۴۴۷۴/۲۳۲/د مورخ ۱۴۰۱/۳/۱۱ مدیر کل دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از تاریخ صدور ملغی شده است و مستندات موجود در پرونده نیز مؤید این امر است.

بنابراین رسیدگی به درخواست ابطال نامه مورد اعتراض موضوعاً منتفی است و موجبی برای رسیدگی به شکایت مطروحه وجود ندارد و مستند به حکم مقرر در مواد ۸۲ و۸۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ قرار رد شکایت صادر می شود. این قرار قطعی است.

مالیات خانه های خالی از سکنه
ابلاغ احکام مالیاتی قانون بودجه ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست