فهرست مواد معدنی و نفتی مشمول مالیات اعلام شد.

  1. خانه
  2. تازه های حسابداری
  3. فهرست مواد معدنی و نفتی مشمول مالیات اعلام شد.

فهرست مواد معدنی و نفتی مشمول مالیات اعلام شد.

هئیت وزیران در جلسه ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ به بررسی موارد بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخته است و طی این جلسه فهرستی از  مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام، که درآمد حاصل از صادرات آن ها در تمام نقاط کشور مشمول مالیات هستند، را ارائه داده است.

در این مطلب به جزئیات این تصویب نامه می پردازیم و ابتدا اصطلاحات به کار رفته در این تصویب نامه را بیان نموده ایم و سپس در انتهای همین صفحه می توانید فایل اصلی این تصویب نامه را مشاهده نموده و فهرست مربوط به فهرست مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام، که درآمد حاصل از صادرات آن ها در تمام نقاط کشور مشمول مالیات را مشاهده نمایید.

ماده ۱ در این تصویب نامه، اصلاحات زیر به کار می روند:

۱ مواد خام: بر اساس بند (ب) ماده (۱) آیین نامه اجرایی ماده (۳۷) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موضوع تصویب نامه شماره ۱۰۷۰۳۸/ ت ۵۲۵۳۲ هـ مورخ ۰۸/۱۷/ ۱۳۹۴، ماده ای که پس از استخراج  و یا استحصال، تغییری در کیفیت فیزیکی، شیمیایی، ماهیت و نوع آن ایجاد نشده باشد و به همان شکل برای فرآوری به واحد تولیدی واگذار یا صادر می شود.

۲ مواد نیمه خام نفتی، گازی و پتروشیمی: کلیه محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی که به عنوان خوراک یا ماده اولیه برای تولید محصول نهایی صنعتی استفاده می شود.

۳ مواد نیمه خام معدنی: کالاها و محصولات به دست آمده از کانه ‌آرایی و فرآوری ماده خام معدنی که فقط به عنوان ماده اولیه و واسطه جهت تولید محصولات نهایی به کار می روند را در بر می گیرد.

ماده ۲ فهرست مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام که درآمد حاصل از صادرات آن ‌ها در تمام نقاط کشور مشمول مالیات می شود، مطابق مصوبه شماره ۶۷۹۶۱۰ مورخ ۱۳۹۵/۰۵/۲۷ شورای اقتصاد و اصلاحات بعدی آن می باشد.

ماده ۳ فهرست مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت نیمه خام که درآمد حاصل از صادرات آن ها در تمام نقاط کشور مشمول مالیات می شود، به شرح جداول (۱) و (۲) پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت، تعیین می شود.

ماده ۴ جداول موضوع این تصویب نامه علاوه بر فهرست مواد معدنی خام و کالاهای نفتی مندرج در تصویب نامه شماره ۵۸۶۸۳ / ت ۵۴۵۳۷ هـ مورخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۶ می باشد.

 

فهرست مواد معدنی و نفتی مشمول مالیات اعلام شد.

 

در صورت نیاز به مشاوره با ما از طریق  شماره ۰۹۹۱۳۷۸۳۴۶۱ در ارتباط باشید.

 

مالیات خرید و فروش ارز به چه کسانی تعلق می گیرد؟
چکیده ای از قانون بودجه ۱۴۰۱ به زبان ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست