مالیات خرید و فروش ارز به چه کسانی تعلق می گیرد؟

  1. خانه
  2. تازه های حسابداری
  3. مالیات خرید و فروش ارز به چه کسانی تعلق می گیرد؟

مالیات خرید و فروش ارز به چه کسانی تعلق می گیرد؟

محمد مسیحی، معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی، درباره مالیات خرید و فروش ارز گفت: پس از اطلاعیه سازمان امور مالیاتی که با همکاری بانک مرکزی ابلاغ شد، نگرانی‌هایی به وجود آمده است. موضوع مالیات علی‌الحساب ۱۰ درصدی، شامل حال اشخاصی که با شیوه‌های قانونی به معاملات ارز مبادرت می‌ورزند، نمی‌شود.

لذا اشخاص، فعالان تجاری و اقتصادی که از طریق سامانه نیما داد و ستد می‌کنند، همچنین ارز‌های دانشجویی، مسافرتی و به طور کلی تمام اشخاصی که از طریق ساز و کار‌های قانونی بانک مرکزی اقدام به مبادله ارز می‌کنند، مشمول این مالیات نمی‌شوند.

معاملات ارزی که از طریق صرافی‌ها و سامانه‌های مجاز انجام می‌شود، مشمول این قانون نیست و این مالیات شامل حال اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود که در بازار‌های غیر رسمی با هدف سفته‌بازی و با شیوه سوداگرانه نسبت به معاملات ارزی اقدام می‌کنند.

فهرست این اشخاص را بانک مرکزی به عنوان نهاد نظارتی، در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهد. فهرست اولیه را از بانک مرکزی دریافت کرده‌ایم.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی بیان کرد با افزایش حجم خرید و فروش، درصد مالیات تغییر نمی‌کند و این درصد بر اساس مفاد ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم تعیین شده است که سازمان امور مالیاتی می‌تواند مبتنی بر نقش تنظیم‌گری و مدیریت بازار، این نرخ را تعیین کند.

 

در صورت نیاز به مشاوره با ما از طریق  شماره ۰۹۹۱۳۷۸۳۴۶۱ در ارتباط باشید.

تخلف در تعیین درآمد مشمول مالیات چیست؟
فهرست مواد معدنی و نفتی مشمول مالیات اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست