ابلاغیه اجرایی شدن سامانه پایانه های فروشگاهی

  1. خانه
  2. تازه های حسابداری
  3. ابلاغیه اجرایی شدن سامانه پایانه های فروشگاهی

ابلاغیه اجرایی شدن سامانه پایانه های فروشگاهی

همان گونه که مستحضرید، قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در مهرماه سال ۱۳۹۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و علی رغم اینکه قانون گذار برای اجرای آن ۱۵ ماه زمان در نظر گرفت، لیکن این قانون در دولت دوازدهم اجرایی نگردید.

با روی کارآمدن دولت سیزدهم و استقرار تیم اقتصادی دولت در وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور، اجرای قانون مذکور به عنوان مهم ترین اولویت سازمان امور مالیاتی کشور در نظر گرفته شده و سامانه مؤدیان از تاریخ ۲۰/۴/۱۴۰۱ پس از تولید و انجام تست های سرد و گرم وارد مرحله پیاده سازی شده است.

از طرفی نظر به اینکه قانون مذکور از حیث پیاده سازی و اجرا، علاوه بر ایجاد سامانه و آمادگی سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرا نیازمند آماده سازی، اطلاع رسانی و انجام برخی اقدامات توسط مؤدیان محترم مالیاتی بوده و از طرف دیگر میزان گستردگی آن در سطح کلیه فعالان اقتصادی اعم از خرد و کلان در کل کشور است. لذا اجرای مطلوب آن نیازمند در نظر گرفتن ملاحظات خاص و استفاده از کلیه ظرفیت های حاکمیتی مخصوصاً در دوره گذار می باشد.

بنابراین اجرای مرحله ای و با مشوق های مورد نیاز، امکان انجام موفق طرح را به شدت افزایش خواهد داد. از این رو برای اجرای مرحله ای قانون و عدم ایجاد اختلال در نظام اقتصادی کشور، نیاز است احکام مالیاتی زیر برای اجرای هر چه بهتر قانون در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب و ابلاغ شود:

  1. مفاد ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم تا پایان سال ۱۴۰۲ در خصوص اشخاص مشمول قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان که در اجرای ماده ۲ این قانون توسط سازمان امور مالیاتی کشور به صورت مرحله ای فراخوان می شوند، جاری می باشد.
  2. مالیات بر ارزش افزوده خریدهای پرداختی مربوط به صورت حساب های صادره خارج از سامانه مؤدیان تا پایان دوره فراخوان های مرحله ای پس از رسیدگی، قابل پذیرش می باشد.

اجرای ماده ۱۴ قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۱ به تعویق می افتد.

الزام صدور صورتحساب الکترونیکی از آبان ۱۴۰۱

رسیدگی به سنوات عملکرد سال ۹۵ و ۹۹
شرایط و احکام پذیرش اعتراض مودیان مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست