راهکاری جهت افزایش سقف ارسال صورتحساب موضوع ماده ۶ ارائه شد!

  1. خانه
  2. خبرنامه حسابداری
  3. راهکاری جهت افزایش سقف ارسال صورتحساب موضوع ماده ۶ ارائه شد!

تصوری که داریم این است که تا به امروز همه اشخاصی که مودی محسوب می شوند، کم و بیش با سامانه مودیان آشنایی دارند. اما از ابتدای راه‌اندازی سامانه مودیان مرتبا قوانین و بخشنامه هایی در این خصوص ابلاغ شد که باعث ابهام بیشتر مودیان گردیده است.
یکی از مهمترین دغدغه های اشخاص مودی این بود که اگر فروش فصل بهار سال ۱۴۰۲ از سقفی که تعیین شده بود بیشتر شود. آیا مشکلی پیش می آید و اگر جواب مثبت است، راه حل آن چیست؟

یکی از چالش هایی که اشخاص مودی با آن روبه رو می شدند، اخطاری بود که با رنگ قرمز به چشم می خورد.

خطای عبور از حد مجاز ماده 6 سامانه مودیان - آریا حساب زنده رود

عبور از حد مجاز ماده ۶ قانون –  راهکار جهت افزایش سقف ارسال صورتحساب

با دیدن این خطا این سوال پیش می آمد که این عبارت خطای سامانه مؤدیان است یا واقعا از حد مجاز ماده ۶ قانون عبور کردیم؟!

اگر در حقیقت از حد مجاز ماده ۶ عبور کردیم، آیا راه حلی وجود دارد؟
در نهایت پس از گذر از تمامی ابهامات و دغدغه ها، راهکاری برای حل این مشکل (افزایش سقف ارسال صورتحساب موضوع ماده ۶) ارائه شد!

راهکار خطای عبور از حد مجاز ماده ۶ سامانه مودیان در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ به این صورت اطلاع رسانی گردید. در ادامه به توضیح این راهکار پرداختیم.

راهکار افزایش سقف ارسال صورتحساب موضوع ماده 6
پیام کارپوشه برخی از مؤدیان، یک خطای سیستمی و مربوط به زیرساخت های سامانه مودیان نیست. چرا که مربوط به همان مودی و کسب و کار است. این خطا به واسطه ی عبور از سقف مجاز ارسال صورتحساب فروش صادر می شود.
بهتر این بود که قبل از راه اندازی سامانه مؤدیان مالیاتی و پیش از کنترل سقف مجاز فروش، تابحال جهت افزایش این حد مجاز، مقدمات لازم برای راه اندازی سازوکار پرداخت علی الحساب و یا پرداخت سپرده ضمانت، اتخاذ می شد.
در هر حال برنامه ریزی های لازم برای ایجاد درگاه پرداخت و شکل گرفتن ارتباطی با کارتابل مالیاتی مودیان جهت بالا بردن حد مجاز با ارائه ی ضمانت های مورد نیاز، در امور کارها قرار می گرفت و تا پیش از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.
حال اگر تا پیش از راه اندازی زیر ساخت های لازم برای این امر، مؤدیان مالیاتی افزایش سقف مجاز ماده ۶ را نیاز داشتند، می توانند از طریق ادارات کل مالیاتی اقدام کنند و در نهایت نتیجه این افزایش جهت اعمال در سامانه مودیان، برای معاونت فناوری های مالیاتی ارسال می گردد.

سخن پایانی

با راه اندازی سامانه مودیان، همه مودیان مالیاتی باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که ارسال صورتحساب الکترونیکی بایستی بیشتر از حد مجاز ۵ برابری نباشد.
شاید تا پیش از این گمان می کردیم که عبارت قرمز رنگ در کارپوشه مودیان، یکی از خطاهای مربوط به زیرساخت های سامانه است.  با ابلاغ این بخشنامه مشخص شد که این پیام صرفا یک خطا نیست. بیشتر به منزله ی یک هشدار مربوط به کسب و کار مودی است.
پس کافی است تا این پیش از راه اندازی درگاه پرداخت برای افزایش سقف مجاز فروش، با مراجعه به اداره های کل مالیاتی مراتب را به اطلاع سازمان و مسئولان ذی‌ربط برسانید.

در ادامه، متن اصلی بخش نامه راهکار افزایش سقف ارسال صورتحساب موضوع ماده ۶ قرار داده شده است. در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

متن بخشنامه راهکار افزایش سقف-ارسال صورتحساب موضوع ماده 6 آریا حساب زنده رود

۵ درصد پاداش خوش حسابی پرداخت مالیات!!!
از ضرب الاجل ۶ ماهه اصلاح ترازنامه تا هشدار مالیات ستانی!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست