سقف مالیات قطعی برای اشخاص حقیقی مشمول تبصره ماده ۱۰۰

  1. خانه
  2. تازه های حسابداری
  3. سقف مالیات قطعی برای اشخاص حقیقی مشمول تبصره ماده ۱۰۰

سقف مالیات قطعی برای اشخاص حقیقی مشمول تبصره ماده ۱۰۰

سقف میزان مالیات قطعی برای آن دسته از مودیان که در نظر دارند با استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ ، فرم مالیات مقطوع را جهت عملکرد ۱۴۰۰ تکمیل نماید، مشخص گردید.

با توجه به تغییرات اعمال شده در سامانه اظهارنامه بخش تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ جهت عملکرد سال ۱۴۰۰، سقف مالیات قطعی برای فروش ها به شرح زیر می باشد.

فروش تا ۱ میلیارد تومان، میزان سقف مالیات مقطوع ۳ برابر مالیات سال قبل یا ۵ میلیون تومان مالیات 

فروش از ۱ تا ۳ میلیارد تومان، میزان سقف مالیات مقطوع ۳ برابر مالیات سال قبل یا ۱۰ میلیون تومان مالیات 

فروش از ۳ تا ۴.۸۰۰ میلیارد تومان،میزان سقف مالیات مطقوع سه برابر مالیات سال قبل یا ۱۵ میلیون تومان مالیات می باشد.

نکته ای که در تعیین مالیات مقطوع وجود دارد این است که برای هر میزان فروش با محاسبه میزان ۳برابر مالیات سال گذاشته و یا مبلغ مشخص شده برای آن فروش، هر یک از مبالغ که بیشتر باشد را تحت عنوان مالیات در نظر گرفته می شود. به عبارت ساده اگر میزان ۳برابر مالیات سال گذشته از مبلغ مشخص شده بیشتر باشد، مبلیغ ۳برابر شده به عنوان مالیات تعیین میگردد و اگر این مبلغ از مبلغ مشخص شده مالیات کم تر باشد، ملاک تعیین مالیات برای آن میزان فروش، مبلغ تعیین شده می باشد.

همچنین در جدیدترین اطلاعیه سازمان امور مالیاتی با عنایت به جلسه برگزار شده، در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۸  با حضور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، رییس و مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی، نمایندگان اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف تهران و هیات امنای بازار تهران،تصمیمات زیر در خصوص نحوه اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل(صنفی) اتخاذ گردید.

۱-با توجه به بالا بودن نسبت سودآوری فعالیت برخی از صاحبان مشاغل امور صنفی از جمله مشاغل آسیب دیده از کرونا و لوازم صوتی و تصویری وتلفن همراه و پوشاک تعدیل لازم در نسبت مذکور به عمل آید.

۲-برای پرونده های مشارکت مدنی با توجه به نصاب تبصره ماده ۱۰۰ برای هرکدام از شرکاء به طور جداگانه نصاب مذکور در فعالیت شغلی منظور گردد.

۳-نسبت سودآوری فعالیت که در اجرای مقررات آیین نامه اجرایی ماده ۲۱۹ قانون مالیات های مستقیم تعیین شده است، برای اطلاع عموم در دسترس قرار گیرد.

۴-مؤدیانی که با توجه به میزان فروش، بالاتر از نصاب مذکور در تبصره ماده ۱۰۰ برای عملکرد سال ۱۴۰۰(مبلغ ۴۸،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) قرار می گیرند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند.

در صورت نیاز به مشاوره با ما از طریق شماره ۰۹۹۱۳۷۸۳۴۶۱ در ارتباط باشید.

مبارزه با پولشویی این بار با بررسی گردش بانکی افراد فاقد شغل
کاهش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست