لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان تصویب شد!!!

  1. خانه
  2. سامانه مودیان
  3. لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان تصویب شد!!!

 

اداره امور مالیاتی جمهوری اسلامی ایران، لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان برای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را طی ابلاغیه ای تصویب و اعلام نمود.

لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان

در خصوص لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان در مورد معاملات فصلی ماده ۱۶۹ فصل بهار سال جاری و نیز در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، باید ابتدا بدانید، این قانون دارای ۶ فصل و ۲۹ ماده می باشد.

فصول قانون پایانه های فروشگاهی

اول: تعاریف
دوم: تکالیف اشخاص مشمول
سوم: تکالیف سازمان، دستگاه ها و مراجع ذیربط
چهارم: تشویق ها و تسهیلات
پنجم: ضمانت های اجرایی
ششم: نظارت بر اجرا

حال در فصل دوم و ماده ۷ این قانون گفته شده است: مؤدیانی که صورتحساب های الکترونیکی خود را در سامانه مؤدیان ارسال نموده اند، به منزله ثبت آن ها در سامانه ۱۶۹ می باشد. بنابراین فروشنده و خریدار تکالیف مضاعفی در این خصوص نخواهند داشت. بنابراین مؤدیان محترم بایستی از ارسال همزمان صورتحساب ها در هر دو سامانه خودداری کنند.

لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان تصویب شد!!!

• حال تکلیف مودیانی که اقدام به ارسال همزمان صورتحساب ها در سامانه مؤدیان و سامانه معاملات فصلی نمودند، چیست؟
با توجه به لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان در خصوص پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و مطابق با ماده ۷ قانون پایانه های فروشگاهی تا تاریخ ۱۵ مهرماه سال جاری جهت ویرایش یا حذف اطلاعات ارسالی در سامانه ۱۶۹ بابت فروش فصل بهار، فرصت خواهند داشت.
همچنین با توجه به ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم و بخشنامه شماره ۲۳۰/۵۶۹۴۰/د مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ مؤدیان مکلف هستند، تمامی صورتحساب های خود را که در سامانه مؤدیان ثبت نشده است، ظرف مهلت مقرر در سامانه معاملات فصلی ارسال نمایند.

در این مقاله در مورد قانون تسهیل تکالیف مودیان، به صورت کامل و کاربردی توضیح داده شد. شما می توانید در سایت آریا حساب تمامی قوانین و بخشنامه های جدید را مشاهده کنید.

تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره اول (فصل بهار) سال ۱۴۰۲
۵ درصد پاداش خوش حسابی پرداخت مالیات!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست