چرا با پیام «عدم امکان صدور گواهی» مواجه می شویم؟!

  1. خانه
  2. تازه های حسابداری
  3. چرا با پیام «عدم امکان صدور گواهی» مواجه می شویم؟!

چرا با پیام «عدم امکان صدور گواهی» مواجه می شویم؟!

کثرت تعداد پاسخ « عدم امکان صدور گواهی » به استعلام های دریافتی در سامانه صدور الکترونیکی گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم،به دلایلی مانند عدم تحقق مرحله ۴۵ ثبت نام برای متقاضیان و یا عدم پرداخت حق تمبر پروانه کسب و کار،  منافی سیاست های کلان سازمان در زمینه کاهش نیاز به مراجعات حضوری مؤدیان بوده و موجب نارضایتی و سردرگمی مؤدیان و ذینفعان محترم نیز گردیده است. بر این اساس بایستی ادارات امور مالیاتی در پاسخ به استعلام های ذکر شده، موارد زیر را مورد توجه قرار دهند:

  • با توجه به تأکیدات بخش نامه شماره ۳۳۸۹۹/۲۳۰/د مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ مبنی بر رفع محدودیت مرحله ۴۵ ثبت نام شماره اقتصادی، عدم نیاز به مراجعه حضوری مؤدیان به منظور انجام تکالیف قانونی ثبت نام و حذف بازدید میدانی، اجرای مقررات بند های (۵) و (۲-۶) بخش نامه شماره ۳۱/۹۸/۲۰۰ مورخ ۱۳۹۸/۰۴/۰۵ در خصوص تکمیل مرحله ۴۴ به ۴۵ و صحت سنجی ثبت نام مؤدیان توسط واحد مالیاتی ذیربط در فرآیند صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم، بلا موضوع می باشد.
  • با توجه به ماده ۴۹ قانون مالیات های مستقیم، وجه حق تمبر مربوط، بایستی در زمان صدور/تمدید مجوز ذکر شده (نه پیش از صدور مجوز و در زمان اخذ گواهی مالیاتی) توسط صادر کنندگان آن از متقاضی اخذ شود. بنابراین منوط کردن صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ ق.م.م به پرداخت حق تمبر صدور یا تمدید مجوز کسب و کار، مغایر با قانون می باشد.

در نتیجه، توقف فرآیند صدور گواهی و یا اعلام عدم امکان صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم برای مؤدیان دارای ثبت نام مالیاتی تا مرحله ۴۴، به علت عدم صحت سنجی میدانی اطلاعات ثبت نام و یا عدم پرداخت حق تمبر توسط مؤدی،  فاقد وجاهت قانونی می باشد.

چرا پیام عدم امکان صدرو گواهی مواجه می شویم؟

 

در صورت نیاز به مشاوره با ما از طریق  شماره ۰۹۹۱۳۷۸۳۴۶۱ در ارتباط باشید.

گسترش دامنه طرح ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی منبع ارث
تاثیر روابط خانوادگی در قرارداد های اجاره بر اخذ مالیات

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    وقتی این پیام میاد باید چیکار کرد؟ به سازمان مالیاتی مراجعه کرد ؟ یا دوباره درخواست داد یا اتاق اصناف در جریان این قانون هستش و اقدامی نباید کرد
    ممنون میشم بفرمایید برای صدور جواز کسب و بعد از پرداخت حق تمبر و ارسال پیامک از طرف اداره مالیات مبنی بر « عدم امکان صدور گواهی » چه اقدامی باید صورت پذیرد؟؟

    پاسخ
    • نویسنده مقالات
      مهر ۶, ۱۴۰۱ ۰۶:۱۴

      سلام اگر در پیام دریافتی برای شما آمده است که از طرف اداره مالیات رد شده باید زحمت بکشید به نزدیک ترین اداره مالیات مراجعه نمایید و پیگیری نمایید که چرا با پیام عدم صدور گواهی مواجهه شدید و از طریق اداره مالیات ابتدا مشکل را برطرف نمایید و سپس به اتاق اصناف مراجعه نمایید تا درخواست شما را مجددا ارسال نمایند

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست